5/28/2015

Egoistický šéf a tvrdohlavá stážistka - Božský Bastard

Autor: Christina Lauren
Originální název: Beautiful Bastard
Série: Beautiful Bastard (1)
Nakladatelství: Jota, 2013
Hodnocení na Goodreads: 4.08

Chloe Millsová, zatraceně chytrá a pracovitá studentka obchodní administrativy, má jediný problém: svého šéfa, Bennetta Ryana. Je náročný, neomalený, bezohledný – a naprosto neodolatelný. Božský bastard. Bennett se vrátil z Francie do Chicaga, aby zaujal významný post v obrovském rodinném podniku. Vůbec nečekal, že ta asistentka, která mu v zahraničí na dálku pomáhala, je nádherné, nevinně provokativní – naprosto nesnesitelné – stvoření, se kterým se teď bude muset vídat každý den. Navzdory drbům nikdy nebyl příznivce románků na pracovišti. Jenže Chloe pro něj představuje takové pokušení, že je ochotný pravidla ohnout – nebo je rovnou poslat k čertu –, pokud to znamená, že bude jeho. Kdykoli a kdekoli. Když ovšem jejich vzájemná touha dostoupí zlomového bodu, budou se muset Bennett a Chloe rozhodnout, co všechno jsou
 ochotni obětovat, aby jeden druhého získali.


Christina Lauren

 




Pod pseudonymem Christina Lauren se skrývají Christina Hobbsová a Lauren Billingsonová, které spolu píší už od roku 2009. Božský bastard je jejich první dílo vydané pod tímto uměleckým jménem a jde o přepracování mimořádně úspěšné fanfikce Christiny Hobbsové The Office (přes dva miliony stažení z internetu). Přestože od sebe autorky odděluje celá Nevada, povídají si spolu i několikrát denně a shodnou se na tom, že Ruby Pumps je nejlepší barva laku na nehty všech dob, a kdyby mohly, proseděly by celý den na molu v San Clemente a pozorovaly oceán. 


 

Děj a postavy

Božský bastard. Název naprosto přesně vystihující velmi dobrou knihu s velmi zajímavými postavami a dávkou geniálně vtipných nadávek, které nesesmolí ani žáci deváté třídy na základní škole. A jelikož pro mne byl Božský bastard první knihou tohoto žánru, nevěděla jsem, co mám čekat. Přečetla jsem si o knize poměrně dost a pustila se do jejího čtení, což rozhodně nebyla špatná volba. 

V knize na sebe naráží dvě zajímavé postavy - Chloe a Bennett. Každý z nich je úplně jiný a zároveň jsi jsou neuvěřitelně podobní, oba jsou pracovití a tvrdohlaví, až na to, že každý svým vlastním způsobem. A co se může stát, když vedle sebe dáte dva takovéhle lidi? Spousta věcí, i přestože v práci jim to vcelku klape, jako lidi se prostě nemůžou vystát, až na určité časové výjimky, které mají vyhrazené pro jakýsi druh aktivity. Ale musím uznat, že Chloe jsem si oblíbila, nechovala se jako nějaká poblázněná a láskou praštěná puberťačka, chovala se jako dospělá žena, která možná neví, co chce a dělá věci, o nichž ví, že by je dělat neměla, ale jinak je silná a svá. Líbilo se mi jak se Bennettovi dokázala postavit a nedělala ze sebe úplnou chudinku.

Hodně mne překvapil pravidelný výskyt kapitol z pohledu Bennetta, ale bylo to příjemné překvapení. Byla jsem ráda, že jsem si mohla přečíst myšlenky tohohle člověka a upřímně? Bennett mne často dostával svými myšlenkovými pochody ohledně toho, jak se chová, jako neandrtálec, co se sexu týče a jeho přirovnávání jeho vlastní osoby i k jiným vývojovým stádiím rodu homo. 

K tomu sexu - bylo ho tam dost, ale co člověk taky čeká od erotického románu, že jo? Každopádně mě to vůbec nijak nepohoršilo, spíš naopak. Hrdinové se za tohle vůbec stydět nemusí a navíc v knize nedělají nic, co by hraničilo s určitými extrémy. Je fakt, že rozdávat si to v zasedačce na stole asi nebyl nejlepší nápad, ale nemám jim to za zlé. Navíc, kdo by krom uklízeček a lidí, co na tom stole budou svačit měl, že. *superweirdoface* 

Za zmínku ještě stojí styl psaní knihy. Na to, že ji psaly dvě autorky, je to opravdu super, oddechové a čtivé, scény dokázaly vyvést hodně dobře, ale je to jedna z těch spíše jednodušších knih, takže něco naprosto neuvěřitelného a odrovnávajícího také nečekejte, i když to za to stojí. Úplně poslední věcí, o níž bych chtěla mluvit je konec. Ten se mi líbil a celkově působil takovým ne docela uzavřeným dojmem, i přestože je nadmíru dostačující. Prostě dobrá kniha od začátku do konce.

Konečný verdikt

Kniha se mi moc líbila a nemůžu se dočkat až si přečtu další díly - jenom mě trochu mrzí, že nejsou zase o Chloe s Bennettem, ale je fakt, že ten jeden díl o nich byl taky tak akorát -, koneckonců Cizince už doma mám, ale potřebuju jenom malinkou pauzu od knížek z realného světa, teď jsem jich za sebou přečetla hned několik. Co se mi trochu nelíbilo, jsou menší chybky v překladu, tedy spíš v editaci textu, beru v potaz, že se to pokaždé nepovede, až na to, že tady jsem narazila na takové zvláštní překlepy, že mi z nich bylo docela do smíchu. Každopádně Božskému Bastardovi dávám čtyři hvězdičky a pro následující dva díly mám hodně velká očekávání.

Děkuji za přečtení recenze! ♥

2 komentáře:

  1. Ty jo, to zní fakt dobře, to bych si měla přečíst, když mám teď tolik volného času :-)

    OdpovědětVymazat