1/02/2015

Bouře přichází, držte se - Ohnivé srdce

Autor: Richelle Mead
Originální název: The Fiery Heart
Série: Pokrevní pouta (4)
Nakladatelství: Domino, 2014
Hodnocení na Goodread: 4,44

Připadaly vám předchozí tři díly jako klid před bouří? Tak ta bouře právě nastává!

Alchymistka Sydney Sageová už velmi dlouho balancovala mezi tím, co jí bylo odjakživa vštěpováno jako její povinnost, a mezi tím, co sama cítila. A teď se v jediném okamžiku, na který fanoušci Richelle Mead nikdy nezapomenou, odhodlá k rozhodnutí tak odvážnému, že jím překvapí i sama sebe...
Ani pak ale nemá vyhráno. Jako by nestačilo, že musí proplouvat mezi důsledky činu, kterým obrátila svůj život vzhůru nohama! Do toho se navíc snaží sblížit se svou sestrou Zoe, i když jí nikdy nemůže svěřit své největší tajemství. Nadále spolupracuje s legendárním Marcusem, díky němuž úplně změnila svůj názor na alchymisty. A v neposlední řadě se Sydney snaží uplatnit své neobyčejné magické schopnosti – pokud se jí totiž podaří to, co má v úmyslu, zničí vědomě vše, k čemu byla zrozena a vychovávána...
Bylo by toho vrchovatě i pro holku, která nemusí vést dvojí život a tajit před většinou světa vše, co považuje za důležité. Včetně lásky. Protože teď se totiž hraje o všechno.

Richelle Mead

Richelle Mead je autor na seznamu NY Times a USA Today bestsellerů, píše fantasy knihy pro dospělé a mládež. Původně pochází z Michiganu, nyní žije v Seattlu ve státě Washington, kde na plný úvazek pracuje na svých třech sériích. Než se stala spisovatelkou, vyzkoušela si několik různých kariéry. Získala diplom z několika fakult - svobodné umění, náboženství a učitelství pro středí a vysoké školy. Nakonec se rozhodla, že svou cestu vidí ve psaní ale je přesvědčená, že všechno její vzdělání ji na to připravilo.
Richelle, celoživotní čtenář, byla vždy fascinována mytologií a folklórem. Když nepíše, dívá se na špatné reality show, cestuje, zkouší zajímavé koktejly nebo nakupuje oblečení. Spoustu oblečení. Sama o sobě tvrdí, že je závislá na kávě, neustále bojuje (a prohrává) s prokrastinací, je zapálená pro všechny vtipné a zábavné věci.
Série Vampýrská akademie je její nejprodávanější. Byla na seznamu bestsellerů NYTimes a US Today, získala ocenění do Americké knihovní asociace a byla přeložena do třiceti jazyků.

Děj a postavy

Recenze může obsahovat spoilery, jak na tento díl, tak na předcházející.

Popravdě jsem byla naprosto paf z toho, co se tu všechno stalo. Richellin styl psaní je neskutečný a taky proto píše, tak úžasné knihy. Jsem schopna říct, že Ohnivé srdce je jeden z nejlepších dílů Pokrevních pout. Nejvíc jsem byla překvapená z kapitol z pohledu Adriana. To byl osvěžující nápad, protože Adrianovo myšlení je tak zajímavá, vtipná, smutná a filozofická věc, že to člověka uchvátí. Adrian a Sydney, můj snad nejoblíbenější knižní pár. Jsou úžasní a prostě super. Celá parta v Palm Springs je super. Až na Sydneyinu sestru Zoe. 

Zoe jsem chvílemi měla a pak zase neměla ráda. Nejspíš to bylo tím, že na Moroje a Dhampýry koukala, jako na stvoření zla, i když to dělala Sydney na začátku taky. Na téhle sérii je vidět, jak se může změnit celý pohled na svět jednoho člověka, jak se z alchymistky Sydney stala Sydney, kterou známe teď ve čtvrtém díle. 

Čím mi Richelle dělá radost, je to, že se nebojí vracet se ke starým postavám z VA. I v tomhle díle potkáváme Rose a Dimitrije, Lissu, Christiana a spoustu dalších. Postavy se mi sice zdají o něco monotónnější, než ve VA, ale to se trochu dá čekat. Není to sice věc, která by nějak vadila hladkému průběhu děje, jenom se mi občas zasteskne po tom humoru Rose Hathawayové, přežít se to dá, protože to pak vynahradí nějaká Sydrian scéna a člověk je spokojený. 

Stane se tady tolik nepředvídatelných věcí a povětšinou je jasné, jak to dopadne, ale vždycky mě to dostalo. Stejně, jako konec celé knihy, byl vcelku předvídatelný už od začátku, prostě to nemohlo dopadnout dobře, tohle prostě nemohlo dopadnout aspoň trochu dobř,e jelikož to asi ani jinak dopadnout nemohlo, ale i tak jsem z něho byla v šoku. Opravdu, že jo. Richelle mě dokázala dostat, i když jsem to čekala. To je na tom jejím psaní super. 

Plusy a minusy

+Sydrian scény
+kapitoly z pohledu Adriana
+celá kniha

-trochu monotónnosti postav z VA

Konečný verdikt

Jsem si téměř jistá, že lepší knihu jsem minulý rok nečetla. Tím jsem si na devadesát devět procent jistá, protože všechno v Ohnivém srdci bylo skvělé, dokonce i ty "špatné" scény byly skvěle napsané. Proto jsem se ani nerozmýšlela nad pěti hvězdičkami a dalším zabodování Richelle Mead.

1 komentář:

  1. Prečítala som celú sériu VA od tejto autorky, ale knihy z tejto série som ešte nečítala. Ale raz si ich chcem prečítať. Momentálne od tejto autorky čítam druhý diel zo série Sukuby. :)

    OdpovědětVymazat