11/19/2014

Ticho - Utajit vše stejně nejde

Autor: Becca Fitzpatriková
Originální název: Silence
Série: Hush, hush (3)
Nakladatelství: Egmont, 2011
Hodnocení na Goodreads: 4,23

Nedorozumění mezi Patchem a Norou je zažehnáno. Společně překonali tajemství svázaná s Patchovou temnou minulostí, smířili dva dosud nesmiřitelné světy a čelili bolestným zkouškám víry a naděje, to vše pro lásku, která má sílu překonat hranice mezi nebem a zemí. Patch a Nora, vyzbrojeni pouze svou bezpodmínečnou důvěrou v toho druhého, se vrhají do zoufalého boje a pokoušejí se zastavit zločince, který má moc navždy zničit vše, o co se snažili, dokonce i jejich vzájemnou lásku.






Becca Fitzpatriková


Becca Fitzpatriková vyrostla na knihách Nancy Drewové a Trixie Beldenové, které si čítávala s baterkou pod peřinou. Vystudovala zdravotnictví, ale tento obor brzy opustila a zaprodala duši vyprávění příběhů. Pokud zrovna nepíše, nejspíš slídí ve výprodejích po botách, běhá nebo v televizi sleduje kriminálky. Crescendo je její druhá kniha. Žije v Coloradu.



Děj a postavy

Abych pravdu řekla a nelhala vám, mě se to líbilo. Ale fakt. To, co tady Becca udělala bylo pěkné a s mírou únosnosti. Ovšem napsat tuhle recenzi tak, abych nespojlerovala bude asi složité, protože anotace je sama o sobě hrozně nekonkrétní a ani trochu nepopisuje, co se tady bude dít, tak to vezměme hezky od začátku.

Už v prologu vás příběh začne dostávat - pokud jste si teda užili ty díly předtím - a budete si říkat, co se to sakra děje. Pak přichází část od první kapitoly dál, což je pěkné a svižné ubíhání děje, kdy si Nora dává dohromady, co se vlastně dělo a co se fakt nikdy nestalo. Do toho se jí nezdá, proč se její nejlepší kamarádka najednou začala tak divně chovat ke klukům, kteří by se s ní chtěli seznámit a nějak se Noře nedaří pořádně se začlenit zpět do kolektivu, protože prostě nechápe, co se děje a hlavně dělo. Noře tady v tomhle díle odpouštím všechnu prostoduchost, naivnost a i hloupost, jelikož byla opravdu mimo a to uznejme asi nebyl pěkný zážitek. Jenže pak nám tam na scénu přichází Scott, který to naší Noře pěkně hezky všechno osvětlí, řekne jí kdo je tu padouch a co by měla dělat. Od té chvíle už se dostáváme do docela nabité části, kde se na nás i Noru, začínají informace chrlit a pak přichází ohromující konec. Tedy zase tak ohromující ne, ale rozhodně má něco do sebe, jelikož když konečně mají plán, tak se jim tam něco podělá - logicky. Ve skladišti se stane několik divných věcí - spojler -  Dobrá, to že z Nory udělá Hank Nefila jsem nečekala a pak mě ani ve snu nenapadlo, že by Marcie mohla být Nefilim taky. A tady už začínala Beccy touha udělat z celého Coldwateru Nefilim nebo něco brala, protože to mi fakt nedochází. Jako dějově to sedí, logiku to dává, jenom nechápu, proč? Jasně, aby mohl být další díl, ale o tom, už v recenzi na Finále :P - konec spojleru - a pak tu máme úplný závěr, který dalo by se říct byl vcelku čekaný, přeci jen nemůže to skončit tak docela dobře, jak jsme všichni chtěli a na odkráčení do západu slunce si Nora s Patchem budou muset ještě jeden díl počkat, ale my jim to samozřejmě přejeme. 

Asi to celé zní poněkud ironicky, ale mě se to opravdu moc líbilo. Obzvláště Patch/Nora scény mám nejradši, pěkně to mezi nimi jiskří nebo jak to jinak nazvat. Chápete mě? Je to prostě pěkný.

Konečný verdikt

Jak už jsem říkala je to jako celek pěkné. Mě se to opravdu moc líbilo a opravdu mě to nadchlo, ale když to tak beru musím to brát trochu s nadhledem, ale přesto si ode mne Ticho svých pět hvězdiček odnese. 

Zdroje
obálka, anotace: http://
o autorce a obrázek: z knihy|http://
obrázek: http://

2 komentáře:

  1. Já četla jenom první díla a to už je hodně dávno, takže si to skoro nepamatuji, ale mám takový ten dobrý pocit. Jednou bych si sérii chtěla dočíst, ale nemyslím si, že teď by se mi líbila. Nejspíš by mi to přešil jako další kniha v hromadě podobných.. Skvělá recenze :)

    OdpovědětVymazat
  2. Zrovna tenhle díl byl pro mě nejnudnější :D

    OdpovědětVymazat