8/19/2014

Vidím to, co vrah - Jill Hathaway

Autor: Jill Hathaway
Originální název: Slide
Série: Děsivé splynutí (1)
Nakladatelství: Fragment, 2012


Středoškolačka Vee je normální dívka, která řeší problémy jako každý teenager. Kromě toho však trpí poruchou spánku, která způsobuje dočasné bezvědomí. Během tohoto stavu se Vee ocitá v těle jiných lidí a vidí jejich očima. Jednoho dne se ocitne v těle vraha, který má na svědomí smrt její nejlepší kamarádky. Tento čin zamaskoval jako sebevraždu. Brzy poté zemře další dívka a Vee se začne strachovat o svou mladší sestru.
Stojí před rozhodnutím, zda pátrání ponechat na policii, nebo se do něj pustit na vlastní pěst. Dokáže vrahovi jeho vinu?

(zdroj: fragment.cz)


Jill Hathaway

Jill se narodila a vyrostla v Iowě, USA. Jako dítě milovala papírové panenky, staré komiksy a psaní. Během dospívání napsala emo poezii a tiskla papírové časopisy, které prodávala za 1 USD v místní prodejně komiksů a prodejně hudebních nosičů.
Po vystudování anglistiky začala vyučovat na střední škole. Společně s manželem vychovává jedinou dceru.
(zdroj: databazeknih.cz)


Děj a postavy

Uf. Mám-li být upřímná ta knížka byla fakt dobrá. Přiznávám, že tohle jsem od ní vůbec nečekala a jsem více, než překvapená tím, co na mne z knížky s poněkud bizarní - mě to tak přijde :/ - obálkou vykouklo za krásku. Příběh je už od začátku velmi čtivou záležitostí a to hlavně tím, jak se Vee snaží skloubit normální s nenormálním. Ona se mi knížka možná četla tak dobře kvůli tomu, jak jsem sympatizovala s Vee. Líbily se mi její růžové vlasy a hudební vkus. Ten má rozhodně výborný - dost podobný tomu, co teď začínám poslouchat, aneb vypalovačky z kazeťáků jedou -, ale celá knížka není jenom o Veeinu hudebním vkusu. Když už jsem o tom začala, Vee je rozhodně jedna z těch lepších knižních hrdinek, protože není bláznivě zamilovaná - nebo možná je, ale nedává to tak najevo -, není to taková ta slaboška, která nechá všechny, aby se pro ni obětovali a sama nepáchá, žádné obří oběti. Prostě fajn, obyčejná holka, která to neměla v životě lehký a snaží se být sama sebou a zároveň zamaskovat svou zvláštní "poruchu". 

Co mě nadchlo byl ten krimi nádech knihy. To byla asi vážně poslední věc, kterou jsem od knížky čekala. Prostě to pátraní a tohle všechno, bylo to takové "Sherlockovské" nebo jak to popsat, jelikož krimi je věc, co moc nečtu, ale tady to byl fajn. Děj i přestože se točil hlavně kolem Vee, mi ani tak moc nepřišel, že se zaobíral jenom jí, ale hlavně její starostí o mladší sestru. Jen mě mrzelo, že tam nebylo víc Rollinse, ale kdo ví, třeba se o v příštím díle dočkám. 

Ale díky Veeině talentu musím poznamenat, že mi knížka přišla, jako něco mezi krimi, thrillerem a buďto psychem nebo sci-fi, mezitím se pořád nemůžu rozhodnout, jenže když jsem si četla anotaci druhého dílu, tak se docela bojím, že se z vcelku solidní knihy stane něco, co nedává smysl, protože mě Vidím to, co vrah vážně nadchlo a pomohlo zabrouzdat zase trochu k něčemu jinému, ale stále bezvadnému!

Plusy a minusy

+sympatická hlavní hrdinka 
+výborný hudební vkus hlavní hrdinky
+zvláštní kombinace několika žánrů
+odehrává se na podzim 
+starost o někoho jiného

-málo Rollinse (prostě jsem ho chtěla poznat víc)
-podivná obálka

Konečný verdikt

Jak už jsem psala na Goodreads, solidní čtyřhvězdičková četba na jeden až dva dlouhé večery, protože pokud toužíte po trošce směsice několika žánrů, kde se to podle mne hodně projevuje (žánrové rozdíly), ale v moc dobrém provedení, rozhodně sáhněte po Vidím to, co vrah a nebudete zklamaní! Proto dávám knize čtyři hvězdičky. (A to nemluvím o tom, že jsem si kvůli té knížečce oblíbila pár kapel, po kterých bych normálně nejspíš nesáhla ^_^)

1 komentář:

  1. Upřímně, je to pokus o krimi, protože normální detektivka je jiná. Ale Vee byla super, to jo, moje nová oblíbená hrdinka :) Taky se mi líbila hudba, protože takovou poslouchám, našla jsem na půdě hromady starých CD a kazet ---no coment---.
    Btw, a to její nespaní! Ta holka nemohla naspat snad nic :DD

    OdpovědětVymazat