5/25/2014

Ukolébavka - Sarah Dessenová

Autor: Sarah Dessenová
Originální název: This Lullaby
Nakladatelství: CooBoo, 2011

„O lásce už jsem neměla žádné iluze. Přicházela a odcházela, ranila, a někdy taky ne. Lidé nemají být spolu navěky, bez ohledu na to, co se zpívá v písních.“ 
Remy nevěří v lásku, a ostatně proč by měla? Její matka se se popáté vdává a její otec, kterého nikdy nepoznala, ji zanechal jen jednu ubohou píseň – Ukolébavku, kterou si lidé tak často a tak absurdně nechávají hrát na svatbách.
Remy ale věří na zábavu, a tak o kluky nemá nouzi, s kamarádkami chodí pařit a vůbec si užívá života. Přesně podle plánu, s cynismem, nadhledem a jistou dávkou blahosklonnosti nad city ostatních. Pak se ale v jejím životě objeví Dexter a snaží se jí převrátit život vzhůru nohama. Otázkou je, zda o to ledová královna Remy vůbec stojí…

Děj, postavy

Příběh na mne překvapivě působil poměrně uvolněně a docela přirozeně. Nebyl to totiž k mému překvapení nějaký ten přeslazený román - i když to jsem taky tak neočekávala - ale ani "trapná" pubertální romance. Všechno mi připadalo, že má v knize své pravé místo a jako oddechová letní knížka je to naprosto ideální. Ze začátku jsem sice měla trošku problém se začít, protože vyloženě romány moc nečtu, i když bych tuhle knihu zařadila spíš mezi společenské romány. Ale i tak to bylo docela velké odbočení z mého obvyklého okruhu čítající sci-fi, dystopi a trochu fantasy. Jsem za to odbočení ovšem moc ráda, tak nějak jsem v tom příběhu viděla totiž i sebe

Remy mi jako hlavní postava připadala zprvu zvláštní, ale hned po asi dvaceti stranách už byla docela v pohodě. Není to otravná hrdinka to ne, jen mě ze začátku prostě zarážel ten její velmi podotýkám velmi cynický přístup vůči lásce. Měla přesně nalajnované, jak má každý její vztah probíhat a že každá odchylka od tohoto plánu je špatná. Jenže pak se na scéně objevil neoblomný Dexter a ne, že by se Remy začala podlamovat kolena, ale byla tak trochu překvapená tím, kolik měl tenhle kluk výdrže ji všude potkávat a stále se s ní dávat do řeči, i když o něj jasně nestála. Ovšem Dexter se nedal a stál si za svým, že k sobě patří. V tom ho podporovali i nepodporovali jeho muzikantští přátelé z Truth Squad a  i Remy se s nimi spřátelila. Jak to však celé dopadlo vám nepovím. To si musíte zjistit sami.

Hodnocení

Knížce dávám z fleku čtyři hvězdy. Zaslouží si je, jelikož je to velice povedené dílko na zkrácení dlouhých večerů, kdy se budete cítit sami a budete potřebovat nějaké ty hezké chvilky, alespoň s knížkou.

2 komentáře:

  1. Tohle asi není můj šálek kávy :D Já osobně tenhle žánr nemám moc v oblibě :D
    Ale recenze pěkná!:)

    OdpovědětVymazat
  2. Určitě (i když to říkám už asi po šedesáte :D) si přečti od téhle autorky Poslouchej. Mají to i u nás v knihovně ;) To je totiž taky něco skvělého, mě osobně to bavilo a to romány taky moc nečtu.
    Povedená recenze :) A ne, neviděla jsi tam sebe. To bylo určitě tvé druhé já! :)

    OdpovědětVymazat